< 2021.01 >
H K Sz Cs P Sz V
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Tervezés fiatalok részvételével



Látnánk a várost gyerekszemmel? Milyen kreatív módszerek és eszközök segítik a fiatalok részvételét? Hogyan vonhatjuk be őket a tervezésbe? Tehetjük mindezt online? A ‘minden térben gyerekekkel’ rendezvénysorozat ezeket a kérdéseket járja körül. Vendégeink a téma nemzetközi és hazai szakértői, akik előadások és workshopok keretében osztják meg tapasztalataikat, hogyan lehet kreatív és játékos megoldásokkal eljutni a helyszín felméréstől a közös ötletek teszteléséig.






A Látok valamit amit te nem! az eseménysorozat első alkalma, témánk a felmérés és terepszemle-gyakorlatok.

 

Előadók:


Mara Mintzer (Colorado) a Growing Up Boulder társalapítója és igazgatója. Egy olyan város megalkotására vállalkozó kezdeményezésből alakult ki a Coloradói Egyetemen, amely gyermekek és fiatalok számára élhető. A „How Kids Can Help Design Cities” című előadása (hogyan segíthetik a gyermekek a várostervezést) több, mint 2 millió megtekintéssel rendelkezik a TED.com-on. Emellett a “Placemaking With Children and Youth: Participatory Practices for Planning Sustainable Communities.” című díjnyertes könyv társszerzője. Előadásában a Growing Up Boulder (GUB) csapata által alkalmazott modellről fog beszélni, amely egy gyermekbarát város létrehozása céljából létrejött kezdeményezés.

Jákli Eszter (Budapest) Jákli Eszter tájépítész, egyetemi tanársegéd a SZIE Tájépítészeti és Településtervezési Kar, Kert- és Szabadtérépítészeti Tanszékén. Készülő PhD disszertációjának címe "A környezeti nevelés tájépítészeti lehetőségeinek vizsgálata budapesti alapfokú oktatási intézmények szabadterein". Előadásában a gyerekrajzok felmérésben kutatásban, tervezésben való használatát mutatja be.

Karsten [Karl] Michael Drohsel: (Bécs/ Stuttgart/ Berlin) urbanista, művész és játéktervező. Több design stúdió kapcsolódik a nevéhez: a STUDIO IN//stabil (amely szociális és kulturális városfejlesztéssel foglalkozik, Berlinben és Stuttgartban) és a mikromakro.systems Bécsben. Karl a Produktionskollektiv Wien alapító igazgatója, amely egy városfejlesztéssel, helyi tudásmegosztással és a közösségi struktúra fejlesztésével foglalkozó egyesület a bécsi Sandleitenhof szuperblokkban. Legfőbb érdeklődési köre, hogy hogyan lehet művészeti módszerek alkalmazásával mozgósítani helyi közösségeket? Hogyan segítik a bevonódást és a részvételi hajlandóságot a játék és művészet eszközei? Előadásában olyan kreatív térképezési módszereket mutat be, amelyek ahhoz segítenek hozzá, hogy egy iskolai környezet egésze sajátságos, személyre szabott térré váljon.

A workshopokról részletek hamarosan! Az itt kidolgozott ötleteket, módszereket az Budaörsi 1. Számú Általános Iskolában ki is próbáljuk majd!

A rendezvénysorozat az NKA támogatásával jött létre.


Az esemény nyelve: angol


A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött (Google Űrlap)

Az esemény Facebook-oldala