2019.09.15.

Országos Urbanisztikai Konferencia 2019 Szekciók és Absztrakt leadás határideje

Az absztraktok benyújtásának határideje: 2019. szeptember 15.
Részletek »
2019.09.20. 14:00

Egyéni HILD JÁNOS-DÍJ 2019 javaslattételi határideje

Benyújtásának határideje 2019. szeptember 20. 12:00 óra
Részletek »
2019.09.20. 14:00

Köztérmegújítási Nívódíj 2019 pályázat leadási határidő

Beadási határidő: 2019. szeptember 20. 12:00 óra, munkanapokon 10.00 és 14.00 óra között a MUT Titkárságán (1094 Budapest, Liliom u. 48.).
Részletek »
2019.11.06. 09:00

XXV. Országos Urbanisztikai Konferencia

Városfejlődés és lakáspiac 2019
Részletek »

MUT-műhely összefoglalók


A MUT Műhely ez alkalommal a Fővárosi IVS-ben is nevesített (Budapest légi kapuja) 6. projekt térséggel foglalkozott. A Meghívott előadók Beleznay Éva (Budapest mb. főépítésze), Schuchmann Péter (a Pestterv Kft ügyvezetője), Szinai János (Vecsés főépítésze) voltak, de részletesebben hozzászóltak a kérdéskörhöz Schőmer András építészmérnök, a Ferihegyi szabályozási terv vezető tervezője és Hardy Mihály a Budapest Airport Zrt. vállalati kapcsolatok igazgatója is.

A leánykori nevén Fővárosi Szabályozási Kerettervnek (FSZKT) és Budapesti Városrendezési és Építési Keretszabályzatnak (BVKSZ) hívott, a fővárosi településrendezés legfontosabb dokumentumát jelentő keretszabályozás már jó néhány éve felülvizsgálat alatt van. A munkanévként még BÉK-nek keresztelt (ez ellen a magát ugyancsak BÉK-nek rövidítő Budapesti Építész Kamara emelt kifogást) módosítás most éppen a FÉK nevet viseli, bár a módosításokat felvezető főépítész asszony, Beleznay Éva szerint ő rossz keresztanya. A BFVT Kft által kidolgozott új fővárosi keretszabályozás tervezetről esett szó a MUT Műhely március 16-i összejövetelén.

A VELO-CITY konferencia a világ legnagyobb kerékpáros konferenciája, amelyet kétévente rendeznek meg. 2009 májusában Brüsszel adott otthont a kerékpáros közlekedésért dolgozó önkormányzatok, tervezők, politikusok és civilek látogatta eseménynek, amelyről a Magyar Urbanisztikai Társaság (MUT) műhelybeszélgetésén a Magyar Kerékpárosklub (MK) aktivistái tartottak beszámolót.

Hogyan lehet az önfinanszírozást megteremteni a közszférában (önkormányzatoknál)? Hogyan lehet az ökonomikus szemléletet erősíteni? Hogyan biztosítható a közösségi projektek fenntarthatósága? Hogyan javítható a terület-, településfejlesztés és a rendezés kérdéseinek összekapcsolása?