< 2020.08 >
H K Sz Cs P Sz V
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
2020.09.20.

Jelentkezési határidő szekcióelőadóknak az MRTT XVIII. Vándorgyűlésére

A Magyar Regionális Tudományi Társaság XVIII. Vándorgyűlésén a Magyar Urbanisztikai Társaság is képviselteti magát, melyre a szekcióvezetők, Salamin Géza és Csomós György elóadók jelentkezését várják. A jelentkezés határideje 2020 szeptember 20.
Részletek »
2020.09.25. 14:00

Éves Közgyülés

A Magyar Urbanisztikai Társaság Elnöksége az Alapszabály 11.3. pontja alapján Éves Közgyűlést tart. A Közgyűlés időpontja 2020. szeptember 25-én 14 óra, mely a MUT székházának nagytermében kerül megtartásra (1094 Bp. Liliom u. 48.) és erre a MUT minden tagját meghívjuk. Kérjük a kedves Kollégákat, hogy ennek megfelelően legkésőbb 13:30 és 14:00 között érkezzenek meg, a gördülékeny regisztráció biztosítása érdekében!
Részletek »
2020.10.28.

A Magyar Regionális Tudományi Társaság XVIII. Vándorgyűlése

A Magyar Regionális Tudományi Társaság 2020 október 28. és 29. között rendezi meg XVIII. Vándorgyűlését a Budapesti Corvinus Egyetemen.
Részletek »
2020.11.26. 09:00

II. Interdiszciplináris konferencia a Kárpát-medencei magyarság társadalmi és gazdasági helyzetéről

Tervezett időpont és helyszín: 2020.november 26-27. Debrecen
Részletek »

A Duna-part megújítási folyamata - Esemény beszámoló







„Megújult köztereink funkcióváltásával kapcsolatos tapasztalatok”
program keretében a MUT Környezetesztétika Tagozata 2019. június 4-i összejövetelén a budapesti  Duna-part megújítási folyamatával ismerkedhettek meg a (szép számban megjelent) érdeklődők.






Mártonffy Miklós, Budapest főépítésze
röviden felvázolta azokat a keretfeltételeket, amelyekben a Duna-part tervezése jelenleg folyik. Kiemelte, hogy mindkét projekt – a pesti oldal „Rak Park” és a budai oldal „Duna-Buda” projektje – azt a célt szolgálja, hogy a Dunát közelebb hozza a benne élők és az idelátogatók számára.  A megvalósítás tekintetében mindkét projekt szakaszolható, jól ütemezhető, lehetővé téve, hogy a megvalósulás racionálisan, átlátható költségkeretek között valósuljon meg.

A tervezést generáltervezői feladatként ellátó és szervező Korzó Tervezési Stúdió vezető tervezője, Grabner Balázs előadása ismertette a pesti Duna-part tervezési folyamatát és a még tervezés alatt álló budai Duna-part esetében, azt a pályázati anyagot, amellyel a területre kiírt pályázatot megnyerték.  A pesti oldal terve, három jól elkülönülő szakaszra bontható: a Margit-hídtól a Lánchídig tartó (a Széchenyi teret is magában foglaló) id. Antall Józsefről elnevezett rakpartot délről az Erzsébet hídig tartó Jane Haining rakpart, majd a Szabadság hídig tartó Belgrád rakpart követi. A különböző partfal-kiképzésű rakpartok – forgalomszervezés tekintetében átláthatóbb rendszerben – továbbra is lehetővé teszik a 2x1 sávban haladó közúti forgalmat. Zöldfelületeik az adottságoknak megfelelően különböző karakterisztikával kerültek tervezésre. A tervezett sétányok és kiteresedő zöldfelületek magas minőségi kivitelben tervezettek, és világvároshoz méltó tartózkodási helyekkel gazdagítják a fővárost.

A Buda-Duna projekt díjnyertes pályázatában igyekeztek a Dunával nem közvetlen, de látványkapcsolatban lévő tereket is a Duna-partot kísérő zöldfelületi-rendszer eddiginél szervesebb részévé tenni.

A tagozati ülésen résztvevők kérdései és hozzászólásai a szakaszolhatósággal, a műemléki és világörökségi helyszínek illeszkedési problémáival, illetve a főváros e területekkel szerves kapcsolatban lévő közeli területeinek fejlesztési elképzeléseivel foglalkoztak. A résztvevők reményüket fejezték ki, hogy a megvalósítás gondjai nem söprik el azokat a minőségi kvalitásokat, amelyek a megbízó és a tervező eredeti célja szerint jellemezték a Dunát kísérő projektek tervezési folyamatát.

Gerzánics Annamária

programfelelős